Friends

Saturday 29 December 2012

3 suntikan untuk perlindungan optimum

Assalamualaikum and good day to you :)


Ini adalah view di Unit Kesihatan (UK). Ramai kan cewek cewek? This entry is all about
 it. Enjoy reading~

Pada 18 Disember 2012 yang lalu * ehem ehem skema sikit* tolong patah balik dan baca dari mula. 18 Disember. 18 Disember!! Pada hari bersejarah saya yang ke 19 tahun, saya telah mengambil keputusan untuk meraikannya dengan mengambil suntikan HPV. Wowww cool kan? Haha. 

HPV ni untuk kaum wanita sahaja. Yang lain lain takmo okayy? Harap maklum. Zaman ibu ibu, kakak kakak takda tau suntikan macam ni. Suntikan HPV ni untuk mencegah kaum hawa dari dapat penyakit kanser cervix tapi seksa sikit la sebab ada 3 kali suntikan yang kena amik so kalau dah amik the first time baik teruskan je perjuangan tu. Jangan buat keje separuh jalan tanak amik yang kedua dan ketiga. Kalau taknak jangan amik terus. Harga satu dos suntikan je boleh cecah RM 400 katanya. Girls yang dilahirkan tahun '93 beruntung sebab you can get FOC. Tak perlu bayar sesen pun. 3 dos dah RM 1000++. Jimat duit poket kan? Buat injection ni samalah macam sambil menyelam minum air. Duit jimat, imunisasi pun dapat. 

Tapii saya takuttttttt sampai jari ni dah tak cukup kuku nak digigit. Tolonglah misi misi (nurse) yang baik, cantik, menawan tertawan takmo suntik kasar kasar please. Dear jarum suntikan, can you kindly stay away from me. Appreciate it so much :S

This is us before incident

 bersama iena yong yong morgeouss. Nak jadi penulis novel katanya.  

 Classmates and besties

 Tak sah Shazee tak hilang masa snap gambar

 Seronok la tu dapat inject freeeee!

Kami akan menyesali keputusan ni *scared to death*

 Syera interframe. She just love doing that

You know what. The injection went well. Alhamdulillah. Mulanya takut juga nak amik injection ni bila dengar banyak desas desus tentang side effectnya dekat internet. Masa tu dalam kepala asyik fikir "Mama, saya taknak mati awal". Huhu. But hey, i face my fear bravely. We all did. Yayyy kami sangat kuat! Sila berikan tepukan gemuruh dan sorakan semangat terutamanya untuk iena. Dia takut sangat sampai nangis nangis penuh satu tempayan *gurau je* Hehe. Point saya di sini.. ikut naluri hati, tabahkan hati dan buat keputusan yang anda takkan kesali. 


P/S : Ni sutikan untuk cegah kanser cervix atau ubat tidur. Betul betul rasa mengantuk. 
P/S duaaaa: Satu lengan rasa kebas lepas injection. 


4 comments: